Blog - RPG
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 12.
nWoDowa Mechanika Walki #4
20-11-2010 15:33
2
Komentarze: 13W działach: Almanach, RPG, WoD
Dzisiejszy wpis sponsorują literki I jak idiota i H jak 'humanista'. Jedno i drugie zdecydowanie odnosi się do osób odpowiedzialnych za mechanikę nWoDu oraz jej testowanie - dzięki czemu mamy kfiatki z dzisiejszego wpisu.
Problem szósty – celowanie pozostaw Leonowi a.k.a. Red-dota używa tylko idiota
Celowanie pozwala nam dodać do trzech kości do puli ataku (po jednej za turę celowania) oraz wykorzystać celowniki laserowe i optyczne (zmniejszając kary za zasięg o 2 - w zależności od zasięgu). Pięć kości więcej do pierwszego strzału w optymalnych warunkach to przyjemna premia, jednak jes...
nWoDowa Mechanika Walki #3
16-11-2010 12:22
9
Komentarze: 4W działach: Almanach, RPG, WoD
Falkon i uczelnia trochę utrudniały pisanie dalszych notek, jeszcze się ze wszystkiego nie ogarnąłem, więc dzisiaj będzie krótko. Temat dyżurny to jak traktowana jest osłona w nWoDzie. Temat dość komiczny patrząc na RAW.
Problem czwarty – prawdziwy twardziel się nie chowa...
Zarówno ze zdrowego rozsądku jak i z lektury podręcznika wychodzi, że strzelanie zza osłony powinno być opłacalne. Wiadomo przecież, że stanie na środku ulicy czy chowanie się za doniczką sprawdza się tylko w westernach. I niestety również w Świecie Mroku.
Z uwagi na fakt, że strzelanie zza osłony ma modyfikator ka...
Falkonowe prelekcje
10-11-2010 08:50
15
Komentarze: 2W działach: Konwenty, RPG
W tym roku na Falkonie mam w planach wystąpienie dwa razy w roli innej niż słuchacz prelekcji.
Olbrzymy przestworzy
Piątek 16:00-17:00
Czemu sterowce odeszły w zapomnienie? Czy rzeczywiście były gorsze od samolotów? Czy istnieje szansa, że znów zobaczymy je na niebie? Na te oraz inne pytanie odpowie prelegent, dodatkowo przedstawiając historię sterowców, ich rywalizację z samolotami oraz starcie z U-botami. Będą również wspomniane różne niesamowite konstrukcje (transoceaniczne sterowce, uzbrojone sterowce czy opancerzone sterowce), które zaistniały krótko lub tylko na deskach kreślarskich,...
nWoDowa Mechanika Walki #2
02-11-2010 06:54
5
Komentarze: 20W działach: Almanach, RPG, WoD
Dzisiaj dodam parę słów o problemie, który dało się zauważyć już w podanym wczoraj przykładzie. Mianowicie chodzi o traktowanie HPków w nWoDzie.
Problem drugi – to tylko rana powierzchowna
Większość postrzałów mechanicznie kończy się stosunkowo niegroźnie dla postaci, a o śmierci od jednego postrzału możemy zapomnieć, jeśli po drugiej stronie lufy nie znajduje się jakiś mechaniczny przepak. Wszystko bierze się z prostej kalkulacji – trzy kości w puli statystycznie przekładają się na pojedynczy sukces (czyli jedną ranę). Przeciętna postać ma około 6 kości (2 rany), a nawet operator...
nWoDowa Mechanika Walki #1
01-11-2010 18:04
9
Komentarze: 14W działach: Almanach, RPG, WoD
Z okazji ostatniego Karnawału Blogowego pojawiło się trochę uwag o realizmie walki, również Headbanger zrzędzi ostatnio o wadach nWodowej mechaniki. No i niedługo znów zaczynam prowadzić kampanię do nowego WoDu.
Te wszystkie czynniki przypomniały mi o zaczętym dawno temu i nieskończonym artykule o mechanice walki w nowym WoDzie. A dokładniej o jej dysfunkcyjności w wielu kwestiach. I to nie chodziło mi raczej o rzadko używane na sesjach zjawiska, czy też o to, w jakim stopniu owa mechanika wywołuje ból zębów u osób mających jakiekolwiek pojęcie o broni palnej czy matematyce, ale raczej o to j...
Evernight
02-09-2010 21:18
20
Komentarze: 16W działach: RPG
Dzisiaj koło południa kurier (po wcześniejszym telefonie - całkiem porządnie) dostarczył mi do domciu edycję kolekcjonerską ostatniego erpega pewnego upadłego polskiego wydawcy ;)
Całość prezentuje się nieźle - paczka jest solidnie zapakowana, książkę chroni gruby karton, tak więc nic w podróży jej nie zagrażało. W zestawie jest podręcznik do EN (w fajnej okładce z mapą z tyłu i z okrągłym numerem 40), karty z przedmiotami magicznymi, plaskacze i podstawki do nich oraz sporo ściąg dla graczy (co się doskonale składa, bo miałem je akurat powielać, ale Ramel widać jest telepatą). Wszystko porzą...
Oskar dla wod.polter.pl
07-05-2008 13:43
0
Komentarze: 9W działach: RPG, WoD
Czyli parę słów o making of przygody "O tamtym pamiętnym Sierpniu".
Oskar "Fenran" Usarek, zeszłoroczny zwycięzca Quentina napisał dla naszego działu całkiem dużą przygodę. Muszę przyznać, że z racji na kilka kwestii praca przy niej była dość ciekawych doświadczeniem.
Po pierwsze - Fenran pisząc przygodę nie znał Świata Mroku, niemniej udało mu się napisać coś, co doskonale wpasowuje się w tematykę systemu i nie wymagało od redakcji dużych poprawek w warstwie fabularnej, żeby było zgodne z podręcznikami. To chyba najlepsza możliwa zachęta dla każdego do startowania w naszym konkursie Ekwinok...
The Pure - recenzja
03-06-2007 20:26
0
Komentarze: 4W działach: RPG, WoD, Recenzje
The Pure to dodatek poświęcony głównym wrogom Wyklętych - plemionom Czystych. Do tej pory jest dla mnie zupełnie niezrozumiałym, czemu na dodatek opisujący najpopularniejszych antagonistów w Wilkołaku trzeba było czekać tak długo i aż do końca 2006 roku wymyślać ich praktycznie od zera, opierając się jedynie na szczątkowych informacjach. Na szczęście The Pure został w końcu wydany i okazało się, że warto było czekać. Podręcznik jest w postaci, do której przyzwyczaił nas już White Wolf – twarda okładka, utrzymana w brązach i czerwieniach, przedstawiająca ho...
Trochę mroczniejszy świat
16-05-2007 15:08
0
Komentarze: 12W działach: RPG, Almanach, WoD
„Świat Mroku to nasz świat, tylko trochę mroczniejszy.” W sumie powyższe założenie brzmi dość rozsądnie patrząc na to, że mamy istoty nadnaturalne, wpływ ich działań oraz dynamiki Cienia, na świat. Jednak jakoś trzeba uzasadnić i zracjonalizować to, że w wyniku tego w Świecie Mroku przestępczość musi być znacznie większa, niebezpieczne sekty są znacznie częstszym zjawiskiem a Waco nie jest odosobnionym przypadkiem, tylko regularnością. Bo patrząc na fundowane przez WW opisy w podręcznikach, większość wilkołaczych watah i rozwiązywania problemów z nimi przez osoby...
Primetime Adventures, 2nd edition - recenzja i mechanika
01-05-2007 16:11
1
Komentarze: 7W działach: RPG, Indie, Recenzje
Z czym to się je?Primetime Adventures (PTA) to gra indie o serialu telewizyjnym. Zresztą tytuł pierwszego rozdziału - 'The Greatest TV Show That Never Was' doskonale oddaje założenie gry. Sama tematyka dla gry RPG jest dość innowacyjna i zabawna, co sprawia, że teoretycznie gra doskonale spisuje się na konwentach (granie w PTA 'przy piwie' zamierzam przetestować w najbliższej przyszłości), gdzie spotykamy się ze znajomymi i chcemy sobie pograć w coś, co nie wymaga od nas uczenia się nowej, skomplikowanej mechaniki (lub uczenia pozostałych mechaniki). Podobnie jak w klasycznym R...
Przejdź do strony: