Blog - WoD

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 10.

nWoDowa Mechanika Walki #4

20-11-2010 15:33
2
Komentarze: 13
W działach: Almanach, RPG, WoD
Dzisiejszy wpis sponsorują literki I jak idiota i H jak 'humanista'. Jedno i drugie zdecydowanie odnosi się do osób odpowiedzialnych za mechanikę nWoDu oraz jej testowanie - dzięki czemu mamy kfiatki z dzisiejszego wpisu. Problem szósty – celowanie pozostaw Leonowi a.k.a. Red-dota używa tylko idiota Celowanie pozwala nam dodać do trzech kości do puli ataku (po jednej za turę celowania) oraz wykorzystać celowniki laserowe i optyczne (zmniejszając kary za zasięg o 2 - w zależności od zasięgu). Pięć kości więcej do pierwszego strzału w optymalnych warunkach to przyjemna premia, jednak jes...

nWoDowa Mechanika Walki #3

16-11-2010 12:22
9
Komentarze: 4
W działach: Almanach, RPG, WoD
Falkon i uczelnia trochę utrudniały pisanie dalszych notek, jeszcze się ze wszystkiego nie ogarnąłem, więc dzisiaj będzie krótko. Temat dyżurny to jak traktowana jest osłona w nWoDzie. Temat dość komiczny patrząc na RAW. Problem czwarty – prawdziwy twardziel się nie chowa... Zarówno ze zdrowego rozsądku jak i z lektury podręcznika wychodzi, że strzelanie zza osłony powinno być opłacalne. Wiadomo przecież, że stanie na środku ulicy czy chowanie się za doniczką sprawdza się tylko w westernach. I niestety również w Świecie Mroku. Z uwagi na fakt, że strzelanie zza osłony ma modyfikator ka...

nWoDowa Mechanika Walki #2

02-11-2010 06:54
5
Komentarze: 20
W działach: Almanach, RPG, WoD
Dzisiaj dodam parę słów o problemie, który dało się zauważyć już w podanym wczoraj przykładzie. Mianowicie chodzi o traktowanie HPków w nWoDzie. Problem drugi – to tylko rana powierzchowna Większość postrzałów mechanicznie kończy się stosunkowo niegroźnie dla postaci, a o śmierci od jednego postrzału możemy zapomnieć, jeśli po drugiej stronie lufy nie znajduje się jakiś mechaniczny przepak. Wszystko bierze się z prostej kalkulacji – trzy kości w puli statystycznie przekładają się na pojedynczy sukces (czyli jedną ranę). Przeciętna postać ma około 6 kości (2 rany), a nawet operator...

nWoDowa Mechanika Walki #1

01-11-2010 18:04
9
Komentarze: 14
W działach: Almanach, RPG, WoD
Z okazji ostatniego Karnawału Blogowego pojawiło się trochę uwag o realizmie walki, również Headbanger zrzędzi ostatnio o wadach nWodowej mechaniki. No i niedługo znów zaczynam prowadzić kampanię do nowego WoDu. Te wszystkie czynniki przypomniały mi o zaczętym dawno temu i nieskończonym artykule o mechanice walki w nowym WoDzie. A dokładniej o jej dysfunkcyjności w wielu kwestiach. I to nie chodziło mi raczej o rzadko używane na sesjach zjawiska, czy też o to, w jakim stopniu owa mechanika wywołuje ból zębów u osób mających jakiekolwiek pojęcie o broni palnej czy matematyce, ale raczej o to j...

Oskar dla wod.polter.pl

07-05-2008 13:43
0
Komentarze: 9
W działach: RPG, WoD
Oskar dla wod.polter.pl
Czyli parę słów o making of przygody "O tamtym pamiętnym Sierpniu". Oskar "Fenran" Usarek, zeszłoroczny zwycięzca Quentina napisał dla naszego działu całkiem dużą przygodę. Muszę przyznać, że z racji na kilka kwestii praca przy niej była dość ciekawych doświadczeniem. Po pierwsze - Fenran pisząc przygodę nie znał Świata Mroku, niemniej udało mu się napisać coś, co doskonale wpasowuje się w tematykę systemu i nie wymagało od redakcji dużych poprawek w warstwie fabularnej, żeby było zgodne z podręcznikami. To chyba najlepsza możliwa zachęta dla każdego do startowania w naszym konkursie Ekwinok...

Znajomość tematu szkodzi

05-06-2007 12:43
0
Komentarze: 24
W działach: Zrzędzenie, WoD
Obywatelu, na wszelki wypadek proszę odłożyć kanapkę. To dla Twojego dobra. Twój Przyjaciel Komputer.Od dawna wiadomo, że posiadanie wiedzy merytorycznej na temat, którym się aktualnie zajmujemy, ma wiele wad.Pierwszą z nich jest konieczność przeczytania (czy nawet przekartkowania) książek i innych materiałów źródłowych, w celu zapoznania się z zagadnieniem. Ta wada ta jest taką oczywistością, że nie ma co się o niej rozpisywać. Zjawisko szkodliwości czytania jest dokładnie przebadane - poczynając od szkoły podstawowej, poprzez gimnazja, liceum aż do ministerstwa, k...

The Pure - recenzja

03-06-2007 20:26
0
Komentarze: 4
W działach: RPG, WoD, Recenzje
The Pure - recenzja
The Pure to dodatek poświęcony głównym wrogom Wyklętych - plemionom Czystych. Do tej pory jest dla mnie zupełnie niezrozumiałym, czemu na dodatek opisujący najpopularniejszych antagonistów w Wilkołaku trzeba było czekać tak długo i aż do końca 2006 roku wymyślać ich praktycznie od zera, opierając się jedynie na szczątkowych informacjach. Na szczęście The Pure został w końcu wydany i okazało się, że warto było czekać.   Podręcznik jest w postaci, do której przyzwyczaił nas już White Wolf – twarda okładka, utrzymana w brązach i czerwieniach, przedstawiająca ho...

Trochę mroczniejszy świat

16-05-2007 15:08
0
Komentarze: 12
W działach: RPG, Almanach, WoD
„Świat Mroku to nasz świat, tylko trochę mroczniejszy.”   W sumie powyższe założenie brzmi dość rozsądnie patrząc na to, że mamy istoty nadnaturalne, wpływ ich działań oraz dynamiki Cienia, na świat. Jednak jakoś trzeba uzasadnić i zracjonalizować to, że w wyniku tego w Świecie Mroku przestępczość musi być znacznie większa, niebezpieczne sekty są znacznie częstszym zjawiskiem a Waco nie jest odosobnionym przypadkiem, tylko regularnością. Bo patrząc na fundowane przez WW opisy w podręcznikach, większość wilkołaczych watah i rozwiązywania problemów z nimi przez osoby...

Grabarz - część druga

19-04-2007 19:25
0
Komentarze: 4
W działach: RPG, WoD
„Ostatnia podróż”Zakład pogrzebowy, lokal oraz Sanctum  Opis:„Ostatnia podróż” to niski, acz dość rozległy budynek znajdujący się przy niewielkiej ulicy. Czarne ściany nadają mu ponury wygląd, zdecydowanie pasujący do zakładu pogrzebowego. Na froncie zakładu znajduje się niewielki szyld informujący o świadczonych usługach oraz główne wejście. Bardziej uczęszczane, szczególnie w godzinach wieczornych, jest jednak boczne wejście. Prowadzi one do lokalu o tej samej nazwie, specjalizującego się w wyprawianiu styp. Ponoć stylowo udekorowane w...

Grabarz - NPC

19-04-2007 18:34
0
Komentarze: 26
W działach: RPG, WoD
Grabarz  Cytat: "Opowiedz mi dokładnie, kim jest ten Longinus, o którym ciągle wspominają. Gdzieś już słyszałem to imię, mam wrażenie, że kiedyś było dla mnie z jakiś przyczyn ważne. Oczywiście zrewanżuję się za informacje, od jednego z moich klientów słyszałem, że jesteś ciekaw, co porabia Priscus Klanu Ventrue." Historia: Nic nie zapowiadało, że życie człowieka, który nazywa siebie obecnie Grabarzem, potoczy się tym torem. Urodził się w niewielkim miasteczku w ubogiej rodzinie. Będąc uzdolnionym i inteligentnym, skończył szkołę z wyróżnien...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.