Blog - Almanach

Wyświetlono rezultaty 1-5 z 5.

nWoDowa Mechanika Walki #4

20-11-2010 15:33
2
Komentarze: 13
W działach: Almanach, RPG, WoD
Dzisiejszy wpis sponsorują literki I jak idiota i H jak 'humanista'. Jedno i drugie zdecydowanie odnosi się do osób odpowiedzialnych za mechanikę nWoDu oraz jej testowanie - dzięki czemu mamy kfiatki z dzisiejszego wpisu. Problem szósty – celowanie pozostaw Leonowi a.k.a. Red-dota używa tylko idiota Celowanie pozwala nam dodać do trzech kości do puli ataku (po jednej za turę celowania) oraz wykorzystać celowniki laserowe i optyczne (zmniejszając kary za zasięg o 2 - w zależności od zasięgu). Pięć kości więcej do pierwszego strzału w optymalnych warunkach to przyjemna premia, jednak jes...

nWoDowa Mechanika Walki #3

16-11-2010 12:22
9
Komentarze: 4
W działach: Almanach, RPG, WoD
Falkon i uczelnia trochę utrudniały pisanie dalszych notek, jeszcze się ze wszystkiego nie ogarnąłem, więc dzisiaj będzie krótko. Temat dyżurny to jak traktowana jest osłona w nWoDzie. Temat dość komiczny patrząc na RAW. Problem czwarty – prawdziwy twardziel się nie chowa... Zarówno ze zdrowego rozsądku jak i z lektury podręcznika wychodzi, że strzelanie zza osłony powinno być opłacalne. Wiadomo przecież, że stanie na środku ulicy czy chowanie się za doniczką sprawdza się tylko w westernach. I niestety również w Świecie Mroku. Z uwagi na fakt, że strzelanie zza osłony ma modyfikator ka...

nWoDowa Mechanika Walki #2

02-11-2010 06:54
5
Komentarze: 20
W działach: Almanach, RPG, WoD
Dzisiaj dodam parę słów o problemie, który dało się zauważyć już w podanym wczoraj przykładzie. Mianowicie chodzi o traktowanie HPków w nWoDzie. Problem drugi – to tylko rana powierzchowna Większość postrzałów mechanicznie kończy się stosunkowo niegroźnie dla postaci, a o śmierci od jednego postrzału możemy zapomnieć, jeśli po drugiej stronie lufy nie znajduje się jakiś mechaniczny przepak. Wszystko bierze się z prostej kalkulacji – trzy kości w puli statystycznie przekładają się na pojedynczy sukces (czyli jedną ranę). Przeciętna postać ma około 6 kości (2 rany), a nawet operator...

nWoDowa Mechanika Walki #1

01-11-2010 18:04
9
Komentarze: 14
W działach: Almanach, RPG, WoD
Z okazji ostatniego Karnawału Blogowego pojawiło się trochę uwag o realizmie walki, również Headbanger zrzędzi ostatnio o wadach nWodowej mechaniki. No i niedługo znów zaczynam prowadzić kampanię do nowego WoDu. Te wszystkie czynniki przypomniały mi o zaczętym dawno temu i nieskończonym artykule o mechanice walki w nowym WoDzie. A dokładniej o jej dysfunkcyjności w wielu kwestiach. I to nie chodziło mi raczej o rzadko używane na sesjach zjawiska, czy też o to, w jakim stopniu owa mechanika wywołuje ból zębów u osób mających jakiekolwiek pojęcie o broni palnej czy matematyce, ale raczej o to j...

Trochę mroczniejszy świat

16-05-2007 15:08
0
Komentarze: 12
W działach: RPG, Almanach, WoD
„Świat Mroku to nasz świat, tylko trochę mroczniejszy.”   W sumie powyższe założenie brzmi dość rozsądnie patrząc na to, że mamy istoty nadnaturalne, wpływ ich działań oraz dynamiki Cienia, na świat. Jednak jakoś trzeba uzasadnić i zracjonalizować to, że w wyniku tego w Świecie Mroku przestępczość musi być znacznie większa, niebezpieczne sekty są znacznie częstszym zjawiskiem a Waco nie jest odosobnionym przypadkiem, tylko regularnością. Bo patrząc na fundowane przez WW opisy w podręcznikach, większość wilkołaczych watah i rozwiązywania problemów z nimi przez osoby...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.