Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 35.

Dlaczego warto mieć Polter-bloga

23-03-2011 12:29
64
Komentarze: 142
W działach: Na inny temat
Blogi goszczą na Polterze już na tyle długo i chyba zaczynają powoli stanowić większościową część merytorycznych wpisów na serwisie (a już na pewno jeśli chodzi o RPG), więc aż dziwne że są tak słabo reklamowane przez redakcję. Ta na http://info.polter.pl/Dlaczego-rejestracja.html reklamuje tylko trzy cechy Polter-bloga: intuicyjny edytor tekstu (który kulawo działa jeśli chodzi o formatowanie)mechanizm oceniania notek i polecanie na stronie głównejopcja dostania punktówTo dość niesprawiedliwe podejście do bloga, który posiada znacznie więcej fascynujących i unikalnych cech.Wobec tego poniżej...

nWoDowa Mechanika Walki #4

20-11-2010 15:33
2
Komentarze: 13
W działach: Almanach, RPG, WoD
Dzisiejszy wpis sponsorują literki I jak idiota i H jak 'humanista'. Jedno i drugie zdecydowanie odnosi się do osób odpowiedzialnych za mechanikę nWoDu oraz jej testowanie - dzięki czemu mamy kfiatki z dzisiejszego wpisu. Problem szósty – celowanie pozostaw Leonowi a.k.a. Red-dota używa tylko idiota Celowanie pozwala nam dodać do trzech kości do puli ataku (po jednej za turę celowania) oraz wykorzystać celowniki laserowe i optyczne (zmniejszając kary za zasięg o 2 - w zależności od zasięgu). Pięć kości więcej do pierwszego strzału w optymalnych warunkach to przyjemna premia, jednak jes...

nWoDowa Mechanika Walki #3

16-11-2010 12:22
9
Komentarze: 4
W działach: Almanach, RPG, WoD
Falkon i uczelnia trochę utrudniały pisanie dalszych notek, jeszcze się ze wszystkiego nie ogarnąłem, więc dzisiaj będzie krótko. Temat dyżurny to jak traktowana jest osłona w nWoDzie. Temat dość komiczny patrząc na RAW. Problem czwarty – prawdziwy twardziel się nie chowa... Zarówno ze zdrowego rozsądku jak i z lektury podręcznika wychodzi, że strzelanie zza osłony powinno być opłacalne. Wiadomo przecież, że stanie na środku ulicy czy chowanie się za doniczką sprawdza się tylko w westernach. I niestety również w Świecie Mroku. Z uwagi na fakt, że strzelanie zza osłony ma modyfikator ka...

Falkonowe prelekcje

10-11-2010 08:50
15
Komentarze: 2
W działach: Konwenty, RPG
W tym roku na Falkonie mam w planach wystąpienie dwa razy w roli innej niż słuchacz prelekcji. Olbrzymy przestworzy Piątek 16:00-17:00 Czemu sterowce odeszły w zapomnienie? Czy rzeczywiście były gorsze od samolotów? Czy istnieje szansa, że znów zobaczymy je na niebie? Na te oraz inne pytanie odpowie prelegent, dodatkowo przedstawiając historię sterowców, ich rywalizację z samolotami oraz starcie z U-botami. Będą również wspomniane różne niesamowite konstrukcje (transoceaniczne sterowce, uzbrojone sterowce czy opancerzone sterowce), które zaistniały krótko lub tylko na deskach kreślarskich,...

nWoDowa Mechanika Walki #2

02-11-2010 06:54
5
Komentarze: 20
W działach: Almanach, RPG, WoD
Dzisiaj dodam parę słów o problemie, który dało się zauważyć już w podanym wczoraj przykładzie. Mianowicie chodzi o traktowanie HPków w nWoDzie. Problem drugi – to tylko rana powierzchowna Większość postrzałów mechanicznie kończy się stosunkowo niegroźnie dla postaci, a o śmierci od jednego postrzału możemy zapomnieć, jeśli po drugiej stronie lufy nie znajduje się jakiś mechaniczny przepak. Wszystko bierze się z prostej kalkulacji – trzy kości w puli statystycznie przekładają się na pojedynczy sukces (czyli jedną ranę). Przeciętna postać ma około 6 kości (2 rany), a nawet operator...

nWoDowa Mechanika Walki #1

01-11-2010 18:04
9
Komentarze: 14
W działach: Almanach, RPG, WoD
Z okazji ostatniego Karnawału Blogowego pojawiło się trochę uwag o realizmie walki, również Headbanger zrzędzi ostatnio o wadach nWodowej mechaniki. No i niedługo znów zaczynam prowadzić kampanię do nowego WoDu. Te wszystkie czynniki przypomniały mi o zaczętym dawno temu i nieskończonym artykule o mechanice walki w nowym WoDzie. A dokładniej o jej dysfunkcyjności w wielu kwestiach. I to nie chodziło mi raczej o rzadko używane na sesjach zjawiska, czy też o to, w jakim stopniu owa mechanika wywołuje ból zębów u osób mających jakiekolwiek pojęcie o broni palnej czy matematyce, ale raczej o to j...

Realizm? Najpierw zdefiniuj mi realizm

21-10-2010 13:22
37
Komentarze: 71
W działach: Na inny temat, Karnawał blogowy, Zrzędzenie
Zainspirowany jednym zdaniem w notce Ezechiela oraz komentarzem pod nią stwierdziłem, że skrobnę parę słów. Notka będzie dość luźno napisana i mało naukowa, bo od 6 rano #$%@#$^ ekipa remontowa kuje mi balkon i łeb mi pęka. Może też być dygresyjna i na pewno będzie bez korekty - ale to ostatnie od pewnego czasu nie powinno nikomu na Polterze przeszkadzać ;) Disclaimer: Jeżeli w notce użyje słowa ekspert, specalista lub podobnego bez cudzysłowu na pewno mimo wszystko ma ono dużą zawartość aronii. Polska to kraj, który ma 39 mln ekspertów. Dlatego też uwielbiam ludzi piszących o realiźmie w...

Evernight

02-09-2010 21:18
20
Komentarze: 16
W działach: RPG
Evernight
Dzisiaj koło południa kurier (po wcześniejszym telefonie - całkiem porządnie) dostarczył mi do domciu edycję kolekcjonerską ostatniego erpega pewnego upadłego polskiego wydawcy ;) Całość prezentuje się nieźle - paczka jest solidnie zapakowana, książkę chroni gruby karton, tak więc nic w podróży jej nie zagrażało. W zestawie jest podręcznik do EN (w fajnej okładce z mapą z tyłu i z okrągłym numerem 40), karty z przedmiotami magicznymi, plaskacze i podstawki do nich oraz sporo ściąg dla graczy (co się doskonale składa, bo miałem je akurat powielać, ale Ramel widać jest telepatą). Wszystko porzą...

Warto zagrać - Scott Pilgrim Vs. The World The Game

26-08-2010 11:59
7
Komentarze: 1
W działach: Na inny temat
Warto zagrać - Scott Pilgrim Vs. The World The Game
Po dość długim czasie chciało nam się znów ruszyć naszego nieregularnego (z racji tego, że wymaga żeby całej trójce chciało się [+mieli czas] napisać na jakiś temat) bloga o RPGach, grach video i różnych takich. Tym razem z okazji naprawdę przyjemnego produktu, który nas zajarał - wzmiankowanej w tytule gierki na PS3. Oprócz anegdotek i pseudo-recenzji, jest również parę słów o tym, jak problematyczne może być przechodzenie gry w trybie dla prawdziwych twardzieli - na pilocie do PS3 zamiast pada ;) Zapraszam do lektury. P.S. Na blogu jest też chyba jedyna istniejąca (albo jedna z naprawdę ni...

Postapokalipsa w pigułce - Arytmetyka Wyginięcia

23-11-2008 14:18
27
Komentarze: 18
W działach: Zrzędzenie, Postapokalipsa
Postapokalipsa w pigułce - Arytmetyka Wyginięcia
Jako że dzień bez reklamy to dzień stracony, to na wstępie chciałbym zaznaczyć, że duet Bartłomieja Wódarskiego i Grzegorza Ocetka znów zaczął aktualizować bloga. Oprócz wpisów ciekawych dla kogoś kto interesuje się jazzem, jest jednak również wpis o porządnym filmie. A teraz do meritum. Jeden z twórców gry fabularnej Twilight 2013 (nowej odsłony Twilight 2000) wrzucił na swoim blogu posta o tym, jak dochodzili do tego, że 90% ludzkości musi zginąć w ciągu roku, żeby uzyskać założenie fabularne gry, że bohaterowie łażą po pustym i wyludnionym świecie, pamiętając że rok temu wszystko jeszcze b...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.